4 Haziran 2011 Cumartesi

Bugünkü Konumuz Çiçekler~

Merhabalar yine ben :))
Bugünde biraz çiçekler hakkında birşeyler paylaşacağım.

Doğduğunuz Aya Göre Çiçekler
Ocak: Karanfil
Şubat: Iris , Violet
Mart: Nergis
Nisan: Papatya, şakayık
Mayıs: Zambak , Vadisi Lily
Haziran: Gül
Temmuz: Hezaren çiçeği
Ağustos: Dalya, Glayöl
Eylül: Aster ,beni unutma çiçeği
Ekim: Calendula (Marigold aka)
Kasım: Krizantem
Aralık: Poinsettia , Holly, Narcissus, Paperwhite

Bunu bi sitede gördüm ve paylaşmak istedim. Ben Eylül'de doğdum.Eylül ayında aster ve beni unutma çiçeğimiş :P
Aaa bakın ne buldum.Beni unutma çiçeği şifalıymış :D

Beni Unutma Çiçeği
Ballı baba familyasından, küçük yapraklı bir kır bitkisidir. Buna Aşkotu ve Güveyotu da denilir. İlkbaharda dallarının ucunda demetler halinde küçük pembe çiçekler açar. Dal uçları ve çiçek demetlerinin damıtılması ile elde edilen yağ, kozmetik sanayide yaygın olarak kullanılır. Çiçekleri ise sinirlilik hali, yarım baş ağrısı ve adet düzensizliklerinin tedavisinde yardımcıdır.



Bit Otu
“Bit Otu”, bit ve kene gibi parazitleri öldürmede, “Danabağırtan” hayvan hastalıkların tedavisinde kullanıldığı, “Deniz Kadayıfı” ise deniz kıyısında yetiştiği için bu isimlerle anılıyor.


Ayı Üzümü
Mikrop öldürücü etkisi ile özellikle idrar yollarındaki mikropları öldürerek başta mesane ve böbrek iltihapları olmak üzere idrar yolu hastalıklarına karşı faydalı olur. Aynı zamanda kabız edicidir. Gece altını ıslatmayı önlemeye yardımcı olur. Kanı temizler. Kolesterolü düşürür ve kalp krizi riskini azaltır.

Hüsnü Yusuf
60 santimetre boyunda kırmızı çiçekli bir bitkidir. Çiçekleri toplanıp kurutularak, kullanılacağı zaman suyla kaynatılarak içilir. Osmanlı İmparatorluğu döneminde hanımlar bu bitkiden hazırlanan merhemleri renk vermesi için ciltlerine, özellikle yüzlerinde kullanırdı.

Sinirliot
20-30 santimetre yüksekliğinde, sulak yerleri seven ve Mayıs-Ekim aylarında türüne göre değişik renkli çiçekler açan otsu bitkidir. Taze yaprakları kanamaları durdurmada kullanılır.

Bunları okuduğum iyi oldu :)

1 yorum: